Profesörlerin İsyanı



13 Ocak 1990

72 öğretim üyesi YÖK'e karşı ayaklandı.

YÖK uygulamalarını "çağ dışı ve antidemokratik" bulduklarını belirten 72 profesör, doçent ve öğretim görevlisi, YÖK'e ve hükümete karşı sert tavır aldılar. Yeni hazırlanan taslağa da karşı çıkarak "Sessiz kalamayız, Cumhurbaşkanı'na bağlı üniversite istemiyoruz. Ara rejim kadrolarına 'gölge etmeyin, başka ihsan istemez' diyoruz" şeklinde konuştular.

Üniversitelerin mütevelli heyetlerce yönetilmesine de karşı çıkan 72 öğretim üyesinin, yayınladıkları bildiride, "Bugünden itibaren üniversiteler restorasyon sürecine girdi. YÖK'e karşı olan bütün öğretim üyeleri dernek kuracak" denildi.

İstanbullu Öğretim Üyeleri Derneği kuruluş çalışmalarını yürüten öğretim üyeleri, 17 Ocak 1990 Çarşamba günü Mülkiyeliler Birliği'nde daha geniş katılımlı bir toplantı yapacaklarını bildirdiler.

Kaynak: Milliyet 1990


Yorum Gönder

0 Yorumlar